brand

Smart își prezintă modelul #5, cel mai mare de până acum

Smart își prezintă modelul #5, cel mai mare de până acum

Smart, brandul care a fost lansat de Mercedes-Benz în 1994 pentru a vinde miniautoturisme, este acum deținut de o asociere 50-50 între Mercedes și Zhejiang Geely Holding Group. Aceasta a dezvăluit recent primele imagini cu Conceptul #5, înainte de lansarea oficială de joi la Salonul Auto de la Beijing.

Conceptul #5, cel mai mare model construit vreodată de brand, are 4600 mm lungime și se mândrește cu o baterie de peste 100 kilowatt ore, capabilă să parcurgă până la 550 km (340 mile) cu o singură încărcare. Autonomia mașinii este un mare pas înainte de cea oferită de modelele #1 și #3, care sunt evaluate să călătorească între 400 și 440 km (250 până la 275 mile) cu o încărcare completă a celei mai mari baterii de 66 kWh cu chimie de nichel-mangan-cobalt (NMC).

Conceptul #5 utilizează o arhitectură electrică de 800 de volți, care, conform Smart, va accelera încărcarea. Compania afirmă că mașina poate încărca bateria de 100 kWh până la 80% de la 10% în doar 15 minute.

Aspectul robust al SUV-ului este evidențiat de anvelopele voluminoase, lumini montate pe acoperiș, bare de protecție față și spate pentru a minimaliza daunele în teren accidentat și un troliu ascuns.

Sub designul de off-road al Conceptului #5, care este puțin probabil să ajungă în producție, se află un limbaj de design nou și actualizat pentru Smart, a declarat Dirk Adelmann, CEO-ul Smart Europe, într-o conferință video luna trecută.

"Cu siguranță veți recunoaște stilul echipei de design Mercedes-Benz care a proiectat toate modelele Smart de până acum", a spus el.

Smart își prezintă modelul #5, cel mai mare de până acum

Interiorul Conceptului #5 are două ecrane tactile mari, de înaltă definiție, unul situat central și celălalt orientat către pasager.

Smart a declarat că a proiectat o nouă interfață de mașină-om (HMI), sugerând că compania a răspuns feedbackului. Unii clienți ai modelelor #1 și #3 au criticat utilizabilitatea meniurilor pe ecran.

Conceptul utilizează ceea ce Smart numește un scaun de pasager frontal "zero-gravity" care oferă o combinație de confort și siguranță, integrând funcții precum încălzire, ventilație, funcții de masaj și un suport pentru picioare.

Smart a promovat și un control vocal condus de AI, alimentat de software de la Cerence. Sistemul permite ocupanților să participe la "conversații distractive" cu asistentul virtual din mașină, a spus Smart.

Rivalii modelului #5 vor include noul Countryman compact SUV de la Mini, care include un model complet electric pentru prima dată, precum și noul EV5 cu stil angular de la Kia. Modelele complet electrice noi ale Smart încă nu au atins vânzări semnificative în Europa.

Smart a vândut 2.992 de unități #1 până în martie, iar modelul recent lansat #3 a contabilizat un volum de 1.016, arată cifrele de la Dataforce. ForTwo a fost cel mai bine vândut model Smart în Europa în primul trimestru, cu 3.259 de unități vândute.

Versiunea de producție a SUV-ului de dimensiuni medii urmează să fie dezvăluită în a doua jumătate a anului și va fi pusă în vânzare anul viitor, alăturându-se modelelor #1 și #3.